سرنوشت کفار,یهود و نصارا پس از ظهور

مهدویت

سرنوشت کفار,یهود و نصارا

سرنوشت کفار:

هنگام ظهور امام مهدی(عج).زمامداران خودسر وستمگران بی وجدان.احساس خطر میکنند و درصدد مقاومت بر امده ندای مخالفت را به هم مسلکان خویش میرسانند اما سربازان عدالتخواه و اصلاح طلبان جهان که از ستم و تجاوز خسته شده اند تصمیم نهایی را میگیرند که با هم متحد شده به آنها هجوم میبرند و با تاییدات الهی ستمکاران را ریشه کن ساخته قتل عامشان میکنند.رعب وترس همه را فرامیگیرد و خود را تسلیم حق میسازند.

بسیاری از کفار با دیدن نشانه های صدق وحقیقت به دین اسلام میگروندو آنها که در کفر و ظلم خویش اصرار ورزند به دست لشکر آقا قتل عام میشوند.یگانه دولت مقتدر و نیرومنداسلام،در سراسرزمین،تشکیل میگردد و مردم از جان و دل،در حفظ و حراست آن می کوشند.دین اسلام عمومی میشود و در همه شهر ها نفوذ میکند.

از ایات وروایات استفاده میشود که در عصر بقیه الله اعظم(ارواحنا له الفداه)حکومت و قدرت زمین،از کفار غیر کتابی مادیین گرفته میشود و به دست مسلمانان شایسته جهان سپرده میشود.برای نمونه،به ترجمهچند ایه از قران کریم توجه فرمایید:

"ما در زبور نوشتیم،بعداز تورات نوشته بودیم؛که بندگان شایسته ما وارث زمین خواهند شد".

"او خدایی است که رسولش را با هدایت و ایین حق فرستاد،تابر تمام ادیان غالب گردد،گرچه مشرکان کراهات داشته باشند".

"خدا به کسانیکه ایمان اوردند و عمل شایسته انجام دادند،وعده داد آنان را خلیفه زمین گرداند،چنان که پیشینیان آنان را به خلافت رسانید.و نوید داد،دینی را برایشان پسندیده است،با قدرت ونیرومندگرداند وترسشان را به ایمنی تبدیل کردتا مرا بپرستند و شرک نیاورند".

"مااراده کردیم بر کسانی که در زمین،زبون شمرده میشوند منت نهاده،پیشوا و وارث زمین شان گردانیم و قدرت را به انان عطا کنیم".                                   

این آیات،بشارت میدهند،روزی خواهد امد که قدرت و فرماندهی جهان،به دست مومنان و مسلمانان شایسته،سپرده میشود،نور اسلام،تمام ادیان را تحت الشعاع قرار میدهدو برا انان غالب میگردد.

از احادیث نیز چنین بر می آید که در عصر دولت قائم ال محمد (ع)،دستگاه شرک و کفر،از زمین بر چیده میشود و جز یکتا پرست و گوینده کلمه توحید،کسی در زمین باقی نمی ماند.

پیامبر اکرم(ص)فرمود:خدا به وسیله فرزند من دین را-به عظمت نخستین خود-بازمیگرداندو فتو حاتی را نصیبش میکند و به جز گوینده کلمه توحید گ کسی روی زمین باقی نخواهد ماند،

حضرت ابو جعفر(ع)در حدیثی فرمود:قائم و اصحابش آن قدر می جنگند،تا دیگر مشرکی باقی نمیماند.

سرنوشت یهود و نصارا:

بنا به مفهوم برخی ایات،یهود و نصارا تا قیامت باقی خواهد ماند،خداوند متعال میفرماید:

"ما از کسانی که ادعای نصرانیت داشتند،پیمان گرفتیم.پس قسمتی از پند های مارا فراموش کردند،ما هم دشمنی و کینه را تا قیامت در بینشان انداختیم".

"خدا به عیسی فرمود:من تو را گرفته،به سوی خویش بر ارم و از کفار،دورت سازم و پیروانت را تا قیامت،بالادست و غالب بر کفار قرار دهم".

خدای متعال در ایه اول میفرمایند:دشمنی . کینه توزی را تا قیامت در بین نصارا خواهم انداخت و در ایه دوم،وعده داده که:نصارا تا قیامت،برتر از کفار باشند.مقتضای ظاهر این دو ایه این است که کیش نصارا تا قیامت و در عصر دولت قائم آل محمد نیز،بر جا خواهد ماند.

ابو بصیر می گوید:به امام صادق(ع)عرض کردم:صاحب الامر (عج) با اهل ذمه-یهود و نصارا-چه می کنند؟فرمود:

مانند پیغمبر اکرم با انان مصالحه می کند،آنها نیز با کمال ذلت جزیه میدهند.

حضرت ابو جعفر(ع)فرمود:صاحب الامر(ع)،مهدی نامیده شد،برای اینکه تورات و سایر کتاب های آسمانی را از غاری که در انطاکیه واقع شده،استخراج میکند،بین اهل تورات با تورات و بین اهل انجیل با انجیل و بین اهل زبور با زبور و بین اهل قران با قران،داوری خواهد کرد.

در مقابل این ایات و روایات،احادیث مخالفی نیز وجود دارد که دلالت میکنند در عصر دولت مهدی(عج)کسی جز مسلمانان روی زمین باقی نمی مانند.آن حضرت دیت اسلام را بر یهود و نصارا عرضه میدارد،هرکس پذیرفت،از کشته شدن نجات میابد و هرکس امتناع کرد کشته میشود.برای نمونه:

ابن بکیر میگوید:تفسیر ایه"و له اسلم من فی السماوات و الارض طوعا و کرها و الیه یرجعون"را از حضرت ابولحسن (ع)پرسیدم فرمود:این ایه در شان قائم(عج) نازل شده است.وقتی آن جناب ظاهر شد،دین اسلام را بر یهود و نصاراوصائبین و کفار شرق و غرب،عرضه می دارد.پس هرکس با میل و اختیار،اسلام بیاورد،به نماز و زکات وسایر واجبات امرش میکند و هرکس که اسلام نیاورد گردنش را میزند،تا اینکه در شرق و غرب زمین کسی جز خدا پرست باقی نماند.

ابن بکیر میگوید،به آن حضرت عرض کردم که:فدایت شوم،مردم جهان زیادتر از انند که کشته شوند؟فرمود:هرگاه خداوند به کاری اراده کند،کم را زیاد و زیاد را کم می گرداند.

حضرت ابو جعفر در تفسیر ایه"لیضهره علی الدین و لو کره المشرکون"فرمود:طوری میشود که کسی باقی نمی ماند،مگر اینکه به محمد (ص)ایمان بیاورد.

در جمع این دو دسته از روایات(روایات موافق قران و روایات مخالف قران)میتوان گفت یهود و نصارا در عصر دولت مهدی باقی خواهند ماند،ولی از عقیده تثلیث و شرک،دست شسته ،خداپرست میشوندو در حمایت حکومت اسلامی،به زندگی خویش ادامه میدهند.در عین حال دولت های باطل،سقوط میکنند،قدرت جهان در دست مسلمانان شایسته قرار میگیرد،دین اسلام،جهانی گشته،بر تماک ادیان غلبه میکند و بانگ توحید از همه جا بلند میشود.

امام صادق (ع)فرمود:هنگامی که قائم ما قیام کند،هیچ نقطه ای از زمین نیست،جزاینکه آوای:اشهد ان لا اله الا الله و ان مهمدا رسول الله در انجا بلند می شود.

یهود در اخر الزمان:

یهود قوم موسی وملت معروف از نسل ابراهیم خلیل و فرزندش اسحاق است.از احادیث چنین استفاده میشود که ملت یهود به علت طغیان و سر کشی و فسادی که در زمین ایجاد میکنند،سر انجام تارو مار خواهند شد؛به گونه ای که یک نفر یهودی هم در فلسطین باقی نخواهد ماند.در اینجا به برخی از روایات که در زمینه طغیان و سر کشی قوم یهود، و هلاکت و نابودی انها در بیت المقدس وارد شده اشاره میکنیم:پیامبر اکرم(ص)فرمود:"قیامت بر پا نمیشود تا اینکه مسلمانان یا یهود به مبارزه بر خیزند وآنها را بکشند،تا جایی که اگر یک نفر یهودی در پشت سنگ یا درختی پنهان شود،آن سنگ یا درخت به قدرت خداوند به زبان در امده و میگوید ای مسلمان!اینکه خود را پنهان کرده است یهودی است بیا و اورا به قتل برسان".

منابع و مئاخذ:

1-بحار الانوار ج52ص297-380

2-بحارالانوارج51ص55؛تفسیر عیاشی ج2ص56؛اثبات الهداةج7ص50

3-قران کریم سوره های:انبیاء،صف،نور،قصص،مائده،آل عمران ،

4-اثبات الهداة ج7ص215و247

5-تفسیر عیاشی ج2ص56؛بحار الانوارج52ص345

6-بحار الانوارج52ص381

7-الغیبة نعمانی ص237

8-دادگستر جهانف ص294

9-تفسیر عیاشی ج 1ص183وج2ص87

10-بحار الانوارج52ص340

11-البدایه والنهایه ابن کثیرج1ص143



نوشته شده در چهار شنبه 30 شهريور 1390ساعت 18:6 توسط سجاد| |
برچسب ها: سرنوشت کفار یهود و نصارا

مرجع دریافت قالبها و ابزارهای مذهبی
By Ashoora.ir & Night Skin